Wednesday, October 6, 2010

pesanan Pak Tam

Alhamdulillah.
Akhirnyer aku menemui Pak Tam (pakar dalam masalah tulang) malam tadik.
Xsanggup da rase sakit tulang belakang ne..sekse wooo~sgt!!!

Kalu g spital, SLIP DISC. Siap nk kene wat M.R.I (istilah perubatan) tp ngan Pak Tam, tulang bengkok...heeee

Dan mase aku nga tgu turn semalam, ade 2 orang lagi yg ade masalah dengan tulang.

"pesakit" pertama : bahu tgi seblah...tgk Pak Tam urot, uhhhhh SAKETTT wooo muke pakcik tu.
xsampai ati nk tgk. huuuu. Tapi da selesai urot, siap tertdo lagik sebab badan da selesa.

"pesakit" keduakanser tulang !!! uhhh umo bro tu baru 18 tahun tau. Tu la, kalu da nak kene kan. Rambot pung da clear akibat kimoterapi. emmm peha sebelah kiri pung da operate utk amik tisu. emmm..sedey kan. Ayah dia cete, down sgt mase memule dia dapat tauw kne sakit ne. Sabar bebanyak la.
Pastu mase aku tgk Pak Tam urot dia, uhhhh seremmmmm jugerk. Macam lagik sakit jek. Tapi naseb baek Pak Tam neh kelako. Jadi nyer idak ler trase sangat sakit nye bile ade yg melayan kan. Leka jap.
Selesai jek urot bro tu, Pak Tam suh jalan pusing2. Pastu duduk cangkung/bertinggung. Buat 10 skali, kate Pak Tam. heee mcm ketuk ketampi plak.

"pesakit" ketiga : Jam da kol 12 lebey.
NOW!!! it`s my turn....Ya Allah berilah kekuatan kepada hamba Mu ini.
Jantung aku dap dup dap dup.
Mase tu yarobbi, riso + takot.
TERIMA KASIH Ayah sbb ade kat Uya. Uhhhh...sedey~

Pak Tam suh Mak Tam/Ayah/Menantu pempuan dia temankan aku mase dia ubatkan aku.
Aku disuruh meniarap. Perghhh~lame x meniarap gini...SAKETTT woooo~

Heee.....pakaian tidak sesuai plak. Mak Tam suh aku pakai kain batik.
Adei...MALU lak.
Naseb Mak Tam ngn menantu pempuan dia ade. Maceh!!!

Meniarap sekali lagik.
Emm...Pak Tam minx izin Ayah utk mulakan "operation" tulang belakang aku.
Aku S.U.S.P.E.N.S !!! Seriusss suspen beb~

Pak Tam da dapat rase, pe yg aku dgr Pak Tam cakap tulang "not" atau "cenonet" kot.
Emmm Pak Tam kene naikkan n betolkan balik tulang tu sbb da "terlari".
Perghhh~ dalam ati aku hanya Tuhan yg tauw.

Pak Tam suh aku "rase" sendiri.
Macam ade bende berlage2 kat tempat Pak Tam cakap tu.
Pak Tam suh Ayah tgk.
Emmm Ayah ckp ade mcm biji2 terbonjol.
Sebab tu saket Pak Tam ckp.

"Saket ne tau"...Pak Tam sempat kasi pesan sebelum mulakan urutan.
ARGGGHHHH~ WOOOOAHHHHHHHH~ PERRRGGgGGGHHHHH~
Aku trus ingat Arwah mama, dier....uwaaaaaaaa~
Airmata leleh. Nak meraung MALU laaaa~
Bantal digeget.
Menahan kesaketan.
Ayah tetap ade kat seblah kuatkan semangat.
MACEH Ayah!

Rase mcm ade besi panjang dicucuk kat tulang belakang tu.
SAKIT + NGILU beb~ Sabar bebanyak, Ingat Allah.

Dalam ngalir2 airmata tu, Pak Tam suh bangun n jalan.
"Sakit lagik?" Pak Tam tanye.
"Masih ade rase sakit"...aku jawab jujur tuh. huuuu padahal nga malu tau. sbb airmata ttap leleh laju menahan kesakitan, kengiluan. agagagagaga..
Maintain jek muke aku beb~ Kaver~ gagaaggaga

"Meh sini, meniarap sekali lagik...wat lagik sekali"....
UWAAAAAAAAAAAAAAa....aku xsanggup teringat yg sakit tadik.

Aku meniarap jugak.
Ya Allah, permudahkan urusan ini Ya Allah.
Berikanlah aku kekuatan Ya Allah.
Kurangkanlah kesakitan ini.
Aku berdoa dalam hati.
Mata da pejam, standby Pak Tam mule kan urutan sekalik lagik.
Ayah, Mak Tam terus kasi kekuatan.
Aku cuba bertenang,
Nak tauw ape aku pikir mase tu?
"Kekuatan" aku....emmm Maceh sayang~
Kalau dieR ade saat2 camne...uwaaaaa nk nanges~

Dan....

"Sakit lagik?" Pak Tam ingin kepastian.
"Da kurang, da rase ringan/longgar. Bule pusing2 ngn senang." Aku teruje.
Aku rase belakang. Wow! Da ade lengkuk. Kalu x sblom ne mcm papan keras.
"Alhamdulillah. Atas izin Dia." Pak Tam terus angguk2.
Ayah pung teruje.
Pak Tam kate sakit2 sket2 lagik tu nnt kene teruskan berubat lagik.
"Sakit tu sebab urutan tu agaknye." Ayah sambung lagi, kata2 semangat.

Airmata aku terus ngalir, dengan harapan mendalam..semoga aku dapat seaktif orang normal.
Huuuuu....
Sekse woooo saket tulang belakang neh.
Emmm...tp ade orang len lagi sekse saket nyer kan?
Allah tu Maha Mengetahui...semua ne pasti bersebab.
Dan aku redha.
Selagi aku ade kekuatan untuk terus bertahan, aku pasti akan terus bertahan.
Aku mesti kene kuat!
Ayah, dieR...Uya mst kene KUAT!

Jam da kol 1 lebey. Mata da ngantok.
Tapi sonok dengar Pak Tam bercerita pasal pengalaman dia selama neh.
Amek jadi iktibar.
Tapi iAllah ade kesempatan, panjang umo...kite ketemu lagik Pak Tam.
Dan TERIMA KASIH bebanyak atas pertemuan ini.
Dan kepada my niceprenz...HILAL, TERIMA KASIH banyak2 atas pengenalan ini.
Juga kepada Ayah, TERIMA KASIHHHH SESANGAT luangkan masa & ade di kesakitan ini.
Allah saja membalas budi kalian, InsyaAllah~

Sebelom balik malam semalam.
Pak Tam sempat berpesan, "bukan Pak Tam suh berpantang cume tokleh makan" gaaggaga
Pak Tam memang suke wat lawak. Pak Tam besh. KELAKA!!! heeee

Ape yg aku perlu KATAKAN TIDAK ialah pada ;
perghhh~ bule dikatakan semua nyer faberet...aiyoRkkk..
tapi bile rase sakit gini.huh aku rela tidak menyentuh kesemuanya!!! :)
InsyaAllah~

1. Air batu/ Ais. 
ape2 je berunsurkan sejok.
ala dulu pnah wat xkan skrg tokleh, yea x...heee
naseb la baru pas makan ekrem.
sedap wooo mcFlury milo MCD. cube g try. gaagagagag~aku da tokleh!!!



2. Ikan bilis.
semua masakan yg berunsurkan ikan bilis. KATAKAN TIDAK okie...heee (peringatan utk diri sdri)
Pak Tam cakap, nampak je ikan bilis ne kecik, tapi paling berBISA tau. emmmm



3. Pulot
Uhhh~ SUSHI da tokleh ke? heee xpe2 aku mmg xmakan pung pulot tu. amek isi nye jek. heee
tapi pulot + ayam rendang, ne mmg faberet lorh.
nak baek ke x? heee berkorban ape sajerk~



4. Laksa / Laksam
sayonara laksa Teras Jernang...huuuuuu
Dilla, Fifi, Hilal...i xdapat teman korang lagik...huuuuu




5. Kacang / Kekacang
tokleh kunyah2 lagik ler.
xpe2 tahan...huuuu



6. Sayur Lemak Putih
emm...xsure la gulai lemak yg len bule makan ke x sbb Pak Tam sebot yg ne jek.
huuuu...bule kot makan mee kari lagik. bule ke? heeeee
nak selamat, dont touch! huuuu


Skek nikmat ditarik jap.
Emmm jadi kepada sesape yg masih sehat, tidak perlu berpantang.
Makan lah smuanya selagi nikmat Allah belum ditarik. emmm
Tetapi berpada2 jugerk la kan...utk kesihatan jugerk.

Emmm dan kepada aku, semuga sehat cpt.
Huuuu...
Semuga mendapat tulang yg normal spt sediakala.
Amin~ :)

foto sumber dari google images search

No comments:

Related Posts with Thumbnails