Monday, June 27, 2011

Apa erti kawan baek?

Syukur sbb aku masih bernafas di sini lagi.
Izin-Nya syukur keputusan darah Ayah baek.
Izin-Nya alhamdulillah Ayah da ada selera makan.
Syukur & Alhamdullillah kepada-Nya.

Aku patot sangat bersyukur dengan semuanya.
(aku xtuju kat sesape yea...aku bercakap pasal aku...A.K.U!)

Aku bersyukur sangat akhirnya aku mengenali "kebenaran"
kehidupan ini. Mengenal erti persaudaraan, mengenal erti
persahabatan.

Benar apa yang aku dengar, waktu susah kita sendiri...SENDIRI.
Waktu senang ramai di sisi...RAMAI.

Apa erti sahabat akrab?
Sahabat karib?
Teman rapat?
Kawan yg sangat rapat?
Ade perbezaan ke semua tu?

Skrg ne...skrg ne...aku da sedar.
Serapat mana pung seseorang tu...susa nk cari kawan yang menangis
same2...kawan yang memahami diri kita...
KENAPA bila kita senang ramai yang nak berkongsi sama2?
Ketawa sama-sama?
Hairan x? Kenapa perlu kita hairan?

Allah S.W.T tu maha adil...penuh dengan kebenaran kan?
Hari ni hari kita...waktu kesukaran kita...inilah UJIAN & DUGAAN
untuk kita...
Asalkan kita sabar, redha....Allah S.W.T pasti sentiasa ada.

Tapi aku terkilan, tiada lagi makna utk aku erti KAWAN BAEK.
Aku mengenali siapa mereka.
Baik yang di sana, yang di situ, mahupun di SINI.

Maaf! Aku bukan ingin membenci tetapi hati jadi beku utk
semuanya. Lebih baik aku sendiri...cuba menghadapi kesukaran ini.
Kerana aku berdoa meminta DIA agar sentiasa di sisi.

No comments:

Related Posts with Thumbnails