Monday, June 13, 2011

Tuhan..Lindungi kami

Bilamana Tuhan memberi aku kesakitan bermakna ia
suatu peringatan yang istimewa.
KENAPA?
Bilamana aku terlalu senang, aku mudah alpa,lupa.
Selalunya bila dalam kesakitan,aku berpaling pada Dia.
Hanya pada Dia tempat aku bermohon & mengadu.
Tetapi janganlah aku lupa bila diberi kesenangan.
NAUZUBILLAHMINZALIK....

Ujian,dugaan silih berganti.
Bertubi-tubi.
Janganlah aku mengeluh walau seinci pung.
Ada sebab musababnya.

Bilamana aku menemui jalan buntu,
Aku terasa begitu lemah sekali.
Aku ingin sekali selalu dekat dengan Dia,
Untuk merasa ketenangan berada di alam-Nya.

Ya Tuhan,
Tolong lindungi kami semua.
Berikanlah kami kesihatan yang baik, kehidupan yang sejahtera...

"Dijadikan indah pada manusia kecintaan kepada apa-apa
yang diingini iaitu wanita-wanita, anak-anak, harta yang
banyakdari jenis emas,perak,kuda pilihan,binatang-binatang 
ternak dan sawah ladang. Itulah kesenangan hidup di dunia 
dan di sisi Allah lah tempat kembali yang baik." (Ali-Imran : 14)

No comments:

Related Posts with Thumbnails