Wednesday, November 16, 2011

Ahhh aku mual dengan siapa dia sebenarnya!

Tak sengaja ternampak apa yg ada kat wall dia.
Aku mual dengan setiap patah baris tulisannya.
HIPOKRIT.

Aku siapa untuk menjatuhkan hukum pada dia.
Aku tidak layak.
Aku tidak berkuasa.
Aku juga manusia kerdil dalam bumi Allah SWT ini.

Tapi aku saket mengenangkan segalanya.
Biarlah saket ini kuluahkan dengan bicara hati.
Biarlah aku sija yang menyimpannya.

Ampunkan aku Ya Allah~

Bila kau berbicara tentang sang penciptamu...
Bicaralah yang benar!
Bila kau mengingati Allah SWT yang maha ESA...
Biarlah dengan penuh kusyuk..
Bila kau benar-benar takot akan azab & seksaan Allah SWT,
Berbuat & tunjuklah dengan lakumu, tingkahmu...
Bilamana lidahmu mengorak ayat meminta-minta dariNYA
untuk memelihara dirimu, kamulah yang terlebih dahulu
perlu memelihara segala kebaikan & menghindari kemungkaran.

Usahlah kamu sekadar berbicara tentang kebaikan,
Usahlah kamu sewenang-wenangnya meminta-minta dariNYA
padahal kamu sendiri yang mendekati kemungkaran & menjauhkan
diri dariNYA....

No comments:

Related Posts with Thumbnails