Friday, October 31, 2008

Ruang aku dalam seni?


Aku dalam SENI
Aku akui erti seni dalam hidup aku masih luas, masih jauh untuk aku kenali dan dekati. Namun aku sangat ingin bertapak dari bawah untuk menjejaki dunia seni. Seni itu terlalu indah untuk di kata apatah lagi untuk dinilai. Pemerhatian aku pada setiap karya-karya seniman-seniman membuatkan aku semakin teruja dalam mencari erti sebenar seni itu. Kadang-kadang ia nampak indah, menarik tetapi sebaliknya disulami keperitan. Hanya pengkarya yang memahami maksud sebenarnya. Pernah suatu ketika dahulu aku bertatih-tatih mendalami erti seni. Mungkin terlalu muda, terlalu alpa untuk meneruskan pendakian itu lantas tersadai di pertengahan waktu. Namun aku yakin dan sangat pasti masih ada ruang dan waktu untuk aku mengejar semua apa yang telah aku tinggalkan. Biar seni dari segi apa pun aku akan tetap sematkan dalam jiwa ini. Hari ini, esok, lusa dan hari yang mendatang aku menyimpan satu harapan, harapan untuk bergelar anak seni.
posted by f-DuraMazlan @ 12:14 AM 0 comments Thursday, July 27, 2006

No comments:

Related Posts with Thumbnails