Wednesday, December 17, 2008

Terlalu ingin pergi...

Kasih ini sungguh derita
Kasih ini dilalui tanpa sayang yg dirasai
Kadang-kadang tertanya aku untuk apa kisah ini dijalin bersama kasih yang tidak berbaloi
Dia membuang aku secara jujur
Aku menerimanya dengan ikhlas
Tetapi tidak pula aku memaksanya
Kerana aku sedar semua ini terjadi bukan paksaan
Ia hadir dalam jiwa yang tulus
Aku terlalu ingin pergi
Pergi jauh dengan membuang rasa rindu ini
Rasa yang hanya memusnahkan hati sendiri
Aku terlalu ingin pergi
Berhenti dari terus menyayangi dan disayangi dengan palsu
Palsukah sayangnya terhadap aku?
Aku tidak layak untuk menilai dirinya
Tetapi aku ada hak ke atas perasaan aku sendiri
Aku terlalu ingin pergi
Pergi jauh dan tidak kembali lagi dalam perasaan ini
Perasaan yang terkurung hanya untuk dia
Aku terlalu ingin pergi
Membuang seluruh namanya dirinya ingatannya dalam diri ini tanpa sebarang kesakitan
Tanpa ada kesan luka
Tanpa ada parut yang tertinggal
Aku ingin pergi dengan rasa tenang
Aku terlalu ingin pergi...

No comments:

Related Posts with Thumbnails