Thursday, November 19, 2009

~Hari Empat~

Salam pagi...arine awal aku aku sampai opis, 7.40. Sampai je parking td perghhh terus terdiam jap tetibe "terasa"...emm terpaksa diam jap.Tarik napas pjg2..bertenang,ingat Dia...aku mencari kekuatan diri dan semangat diri spt yg slalu aku minta kat Dia...turun dari kereta dengan tenang dan masuk dalam opis dengan harapan hari ini semuanya akan berjalan lancar. Segala ingatan yang tadi terpaksa dikawal cuba tidak mahu lemah.

Aku mohon,aku minta, jauhkanlah dari terus membuat silap lagi.Ianya menyakitkan dan terlalu menyakitkan. Aku xnak terus menyakiti. Aku xnak terus memberi derita. Aku mahu berikan bahgia. Ya Allah berikan diri ini kekuatan,kekuatan utk tidak mengulang lagi kesilapan yang sama...Ya Allah permudahkan urusanku hari ini dan hari2 yang mendatang...Aku mohon Ya Allah agar semuanya diberikan ketenangan dan kebahagiaan...Kau yang Maha Mengetahui Ya Allah!~

Emm hari ne hati aku terpaut pada lirik2 yang ada dalam lagu ne....

Tak faham sikapmu
Kau bercinta seumpama menukar baju
Kau turutkan hati kata nasihat tak kau peduli
Kau tahu hatiku kerana kasihku bersabar selalu
Biarpun terluka terus bertahan selagi terdaya
Mengapa engkau kusayangi
Mengapa kau ku nanti
Mengapa ku rela disakiti
Diriku ini terbelenggu didalam kepuraanmu
Telah terlalu lama kuhimpun doa doa
Semoga Tuhan memberikan hidayatNya
Tapi kau tetap tak berubah tertutup hati
Tak satu pengorbanan ku dihargai

Bila aku cuba fahami lirik ne, emm manusia ne mmg penuh dengan persoalan kan? Persoalan yang tidak ada jawapan..hanya membuatkan fikiran kita kusut...
Kalau nak diimbas semula, seorang temanku pernah berpesan...

"Untuk apa nak kusutkan fikiran dengan persoalan, terus terima dan hadapi dengan rela, redha atas segala yang diberiNya...urusan Dia pada kita redha je lah,pasti ada sebab...tugas kita pula cuba melakukan urusan kita sebaik yang boleh..kan?"
Tapi biasalah manusiakan...mudah lupa. Ada je kekusutan terus mengalah,lemah...dan terkilan aku tergolong dalam manusia kalangan begitu...gagagag. Come onlah, u must strong, u r strong la...dont give up...small matter only loorr...agagaga...come on, take it easy la...u can do it...ko da buat pung smua ne, lagi besar yang datang ko da buat da...knapa persoalan ne yang buat ko lemah sgt? come on come on...wake up...chaiyo chaiyo...mst boleh punyer la....Tuhankan ada...kesabaran kekuatan memang ada dlm diri ko la....buat tau!ingat tau! sesakit mana pung ingatla ko adalah insan terpilih yang menerimanya...bukankah dari kesakitan yang kita alami itu akan lebih memberi kita kekuatan..."Wahai kau hati,sabarlah kau hati.."

No comments:

Related Posts with Thumbnails