Friday, March 11, 2011

bengang x bengang, geram x geram. PELIK

Korang ada kawan x?
Mustahillah xde kan. MESTI ADE!
Heee~

Dulukan mase zaman2 skola, aku xingatlah puncanyer
pasal ape, tapi aku ade perasaan nk tarik diri.
Aku "ikot" cam gini....
Ati aku mudah tersentuh dengan percakapan korang,
aku yang bersalah sbb terlalu lemah,
jadinyer aku kene bawak diri aku sendiri.
Maksudnyer kan,bukanlah bermusuh atau ape tapi
tidak mau terlalu rapat kerna menyakitkan.

Nampak mcm menda remeh,tapi sangat menyentuh hati.
Menjatohkan semangat diri.
Dan aku xkan membiarkan sume ne terjadi lebih baek
aku mendiamkan diri, merenggangkan hubungan ini.
Bukan membenci tetapi menjauhi.

Mungkin ape yang aku ceritakan ini tidak seorang
pung yang memahami.

Nk tanyekan kalau kenelah kat diri korang sendiri
adakah korang akan rase gembira?suke?bangga?atau sebaliknyer.

1. Kau ni apsal x kawen2?
- wahai manusia, kite ke yang menentukannya? bukankah itu ketentuan yang
ditakdirkan oleh Yang Maha Esa kepada kite? keadaan yang begini
adakah dalam kawalan kite?
- cubelah kan,org yang mempersoalkan tu mengalami situasi begitu,
apakah org itu akan rasa?
-kalu aku ditempat orang itu,aku akan berkecil hati. kalu sekali dua
x ape, tapi mcmner kalu berkali2? emmmm dan kalu dikotkan
ati "setan" aku, aku berharap yang mana mungkin kakak org itu,
adik org itu, sedare mare org itu, ataupung anak2 org itu kelak
mengalami keadaan begini. Aku teringin benar mendengar
jawapan dari org itu apabila disoalkan sebegini? emmmm

2. Baju kau ni burok2 lah...
-kalu aku kene cam gini aku jwb; BAJU KAU CANTIK SGT KE?PADAHAL
AKU TGK SUME KALER ORG2 TUA. tapi aku bukan jenis yang suke
tegor fizikal or pape pasal seseorang tu. SEBAB AKU TAUW AKU X SEMPURNA!

3. Kau ni itamlah kan...ahahahhahaah
- xsedarkah kita yang siapa yang berikan sume tu kat kite.
Kau lawa sangat ke? Kulit kering kusam,tumit kaki menggelupas
mengalahkan nenek sedara aku! haktuiiii~
Jahanamkan kalau aku jawab balik mcmne!

4. Penah x ade kawan2 yang cakap cam gini "ouh aku xpkai barang2 murah,aku 
pakai yang mahal2 je". Penah x?
Aku ade kawan cam gini. Dalam ati aku jwb, ek elleh,aku tgk ko pakai brg mahal ke
branded ke tp kulit ko gelap jugak,kusam jugak,bertompok2 mcm panau jugak.
Haaaaa kang aku ckp balik, ape ko rase plakkkk?????! kelakauuu kan?

Sebenarnye byk lagik aku nk kasi contoh. Tapi takot berpanjangan lela plak entry ne.
Gagaggagag.
Jadinye disini SEBELUM KITE NAK KOMEN ORG,NK CERCA ORG,
KITE CERMIN DIRI KITE SENDIRI.ADAKAH DIRI KITE NI CUKUP
SEMPURNAAAAA? DAN SEANDAINYA KITA YANG MENGALAMI
SITUASI INI,BOLEH KE KITE MENERIMANYA DENGAN GEMBIRA
ATAU TERASA KAH HATI KITA?BAGAIMANA KALU KAWAN KITA TU
CAKAP CAMTU BALIK KAT KITE? whut do u feelll auuwww?!

No comments:

Related Posts with Thumbnails