Friday, April 29, 2011

buss yang ingat dirinya sangat sempurna

penah x korang dapat buss yang dia anggap dirinya sangat perfect?
-aku penah

penah x korang dapat buss yang anggap dirinya xpenah akan sakit?
-aku penah

penah x korang dapat buss yang ingat famili dia xkan jatoh sakit utk dijaga?
-aku penah

penah x korang dapat buss yang tiada pertimbangan dalam menguruskan sesuatu?
-aku penah

penah x korang dapat buss yang sanggup ketepikan kebajikan staff semata-mata ingin
mencapai sasaran?
-aku penah

Perghhh buss camne kekal lama mana?
Tau x dapat buss camne bule jadik stress & lame2 staff buleh jadik mentel?

Aku sekarang cube sesangat utk memotivasikan diri dalam menghadapi masalah-2 camne.
Tetibe terlalu banyak ujian yang aku dapat...
Jadi aku kene jugak memotivasikan diri aku sendiri.

Jadi aku terbace artikel ini...

HATI BERDZIKIR,AKAL BERPIKIR,TANGAN MENGUKIR

bila kamoo tidak mencintai pekerjaan kamoo,maka cintailah rakan-rakan sekerja kamoo.
rasakan kegembiraan bersama-sama rakan kamoo itu & pekerjaan akan jadi menggembirakan.
bila kamoo tidak boleh "masuk" ngan rakan sepejabat kamoo,maka cintailah pula suasana pejabat itu.
ia akan mendorong kiter melakukan tugas-tugas dengan lebih baek.
bila mana kamoo masih tidak dapat melakukannya, cubelah pula untuk menghargai pengalaman pergi dan pulang ke tempat kerja kamoo.
perjalanan yang menyenangkan menjadikan tujuan nampak menyenangkan.
masih juga tidak ketemu kegembiraan?
cintailah pula barang-barang yang menjadi hiasan di meja pejabat kamoo,cicak di atas dinding,gumpalan awan dari balik jendela.
apa saja yang akan membuatkan kamoo gembira.
tapi bila kamoo masih, masih & masih belum ketemu gembiranya,
MENGAPA KAMOO MASIH ADA DI SITU?
tiada alasan bagi kamoo untuk bertahan.
cepat pergi dan carilah apa yg kamoo cintai,lalu bekerjalah di sana.

"Hidup hanya sekali.Tidak ada yang lebih indah selain melakukan dengan cinta yg tulus."

No comments:

Related Posts with Thumbnails