Tuesday, August 30, 2011

Raye yang suram...

Raya pertama 2011.
Ati sedey tapi aku merelakan.
Jalan ini telah diambil, apa lagi yang perlu aku inginkan.
Inikan realiti kehidupan.
Dan aku merelakan.
Xmengapa...sebuah pengorbanan buat Ayah, buat mereka.
Aku tenang disini mencari erti hari raya tahun ini.
Aku bahagia bersama mereka yang masih aku ade disini...
Sungguh...aku ingin merayakan hari bahgia tahun ini sebaeknye.
Ini yang terakhir untuk aku....(ade sebab musababnya)

Raya pertama 2011.
Sungguh hatiku tidak keruan...
"Kenapa mama menangis sebegitu rupa?"
Ya aku tauw nde xsehat. Nde baru kuar spital.
Tapi nde tidak ada ape2 kan...semua okie...
Cume jangkitan kuman pada jantung...
Ya Allah, Kau berikanlah kesihatan yang baek pada nde...
Sebagaimana aku menyayangi & memerlukan Ayah...
Sebagaimana aku sungguh risau akan kesihatan Ayah,
begitu juga yang aku rasekan dengan kesihatan nde...
Lindungi kami Ya Allah!~

Ya Allah! Rupenya ade mama cube sampaikan dalam
tangisannya...cume aku yang tidak berapa faham...
"Nde sakit...sel nyer da merebak...cume stage brape
masih belum diketahui.."
Ya Allah nde, Uya sayang nde....
Nde, Uya xharapkan pape nde utk kenduri nanti...
Cukuplah Ayah & Nde ade bersama-sama Uya dan
kesihatan Ayah & Nde baek...
Aku mohon Ya Allah....
Sehatkan lah Ayahku sepenuhnya dari segala penyakit...
Sembuhkanlah Nde ku dari segala penyakitnyer...
Aku mohon Ya Allah....

Dari aku kecik, nde selalu susah payah demi aku...
Sambutan arijadi, nde yang beriyer2 siapkan
semuanya dengan arwah mama...
Nde belikan kek, belikan baju...
Semua nde....

Aku nak blaja masuk U...
Nde yang susah payah isikan borang permohonan...
Aku daftar U, nde yang susah payah teman aku
peg pejabat pendaftaran anta borang...
Mendaki tangga Uitm setinggi tu...semua nde ngan
Ayah susah payah...
Nde umpama menggantikan tugas arwah mama...
Aku tauw nde sayang aku...

Arwah mama da takde...
Aku ingat lagi kata-kata semangat dari nde...
"Uya masih ade Ayah, Nde pung ade...."
Aku xpenah luper semua tu...

Mase Ayah nak bina keluarga baru...
Nde jugak yang susa payah datang memujuk aku
Nde yang datang tenangkan ati aku...
Nde jaga aku...
Nde sentiasa ade ngan aku...

Aku lambat "berteman"...
Puas nde tanye bile? bile? bile?
Nde yang beriyer2 tentang segalanya...

Aku nyatakan hasrat ingin "berteman"
Nde yang beriyer2 siapkan segala persiapan...
Nde yang bersusa payah aturkan semuanya...
Segalanya nde yang teruja...
Nde, TERIMA KASIH untuk semuanya...
Smuga uya ade peluang untuk membalas segalanya.

Nde, mesti lawan...
Mesti lawan mcm sblum ne...
Kita doa bebanyak sesame yea Nde...
Uya nak Nde mesti ade sesame nnt mase "hari tu"
Yang penting Ayah & Nde mesti ade ngan Uya....

Ya Allah...tolong lindungi kami Ya Allah~

No comments:

Related Posts with Thumbnails