Wednesday, September 1, 2010

Ramadhan ke-21

Smalam aku amek turn memasak smule. Umi kije.
Smalam COTI MERDEKA! selamat hari merdeka semua rakyat MALAYSIA....

Aku penin pala pkir nak masak pe..yarobbi kalu jadi surirumah sepenoh msa...camne ke penin nk mikir menu
nak masak? AiyoooRk~agaggagaga

Jadi aku mikir dan mikir...yg penting Ayah selere nak makan.
Emmm aku pilih 2 menu....1 utk Ayah, 1 utk Umi...
Aku tumpang sekaki ler...aggaggagagaaga

Masak Lemak Cili Api (kawwww punyerrr podas) Telor + Suhun + Pucuk







Patot nyer selalu gune telor itik kan? tapi mana plak aku nak carik..malas ler...
Telor ayam pung bule jek kan...sodap!!!agagagagga

Ayam Goreng Cili
Cempedak
Kisahnyer...umi da siapkan bancuhan tepong untuk goreng cempedak neh. Aku plak tercari2 laaa
mana cempedak nyer. Rupenye Umi x belah lagik. Bule x otak aku lemau berfungsi semalam.
Termangu2 mikir camner nak potong cempedak ne...agagagaga...
Macamlah nk potong durian kan...
Nah...at last terbelah jugerk cempedak ne...
Dapatlah aku menggoreng nyer....Yummm Yummmieeee~ I Like~

No comments:

Related Posts with Thumbnails