Monday, August 23, 2010

"bintangKertas"

~Sejenak~

Aku terpanggel untuk membace artikel blog Salleh Gregor Samsa yang isunya hangat diperkatakan. Pagi ne baru aku berpeluang membaca sedikit petikan dari FB nyer.

Terkedu. Speechless. Tapi budak2 freethinker mcm dia neh bukanlah isu yang baru. Kalu beli majalah MASTIKA da lama ada isu camne. Emmm..aku maseh speechless.

Aku tanye adik aku, Aseng tapi dia pung malas nak bace. Mendidih darah nye mungkin bila bace pasal budak Salleh ne.

Aku share kisah Salleh ne ngan opismate aku, Hilal. 
Komen Hilal, "kesian budak ne sbb dia xfaham semua ne. sbb tu dia jadi camne."

Aku try search bintangkertas.blogspot tapi xberjaya. Aku cube lagik tp tetap xberjaya... At last aku jumpe cache bintangkertas.blogspot. Aku cube buke...em bule bace tapi xdptla tgk gamba2 yg ada.

Sekurang-kurangnya dia maseh reti menyebut Alhamdulillah.
Sekurang-kurangnya dia tahu Kaabah.

Salleh Gregor Samsa juga seorang hamba Allah, milik Allah & yang PASTI akan kembali ke sisi Allah.

Kita juga seorang hamba Allah, milik Allah & yang PASTI akan kembali ke sisi Allah SWT.

Jadinyer bagi pandangan aku, jgnlah jatuhkan hukum sesama manusia yang mengatakan Salleh G.Samsa jahat,berdosa,murtad,sesat...Kita tidak layak menjatuhkan hukuman untuk dia. Hanya Allah yg berhak. Allah yang maha berkuasa menentukan segalanya.

Dia jadi begitu juga dengan izin Allah SWT dan pasti ada sebab & hikmahnya. Dan mungkin juga suatu hari nnt dengan izin Allah SWT, dia juga bule berubah ke arah yg lebey baek.I`Allah~ Kita sebagai  hamba-Nya, mohonlah pada-Nya agar melindungi & diberikan hidayah pada saudara Islam kita ne.

Aku bukanlah seorang yang layak untuk memperkatakan soal agama ne. Sbb banyak lagi yang perlu aku pelajari,fahami & amalkan untuk bekalan dunia akhirat. Cuma 1, kisah ini biarlah ianya menjadi iktibar, teladan untuk aku dan semua saudara Islamku.
Ya Allah~ Nauzubillahminzalik...Semuga kita semua mendapat perlindungan dari-Nya dan jauhkan kita dari menzalimi diri kita sendiri. Semuga hidup kita mendapat keberkatan dan keredhaan Allah SWT~

No comments:

Related Posts with Thumbnails