Tuesday, August 24, 2010

Galeri Fotografi Aseng !!!

~Mimpi~

Tatkala kita tidor, bile kite dapat mimpi yang sangat indah rasenye izinkan lagi mimpi indah itu berlanjutan.

Malam tadi entah kenape aku nampak adik aku Aseng berjaya dalam kerjayanya dalam seni fotografi. Yang paling besh tu, adik aku berjaya mewujudkan sebuah galeri fotografi (yg sepatotnye itu adalah impian aku) yg mana dalam mimpi tersebut menjadi milik Aseng.

Makcik aku, Raja Nora bule pulak menjadi consultant utk adik aku...aggagaga xpaham, xpaham. Siap dorang minx izin nak wat tapak galeri tu kat atas rumah aku. Kunun rumah aku tu nak dijadikan 2 tingkat. Suasana rumah tu xubah mcm rumah2 yg ada dalam filem korea. aggaagaggaga...:)

Watak arkitek pulak dipegang oleh Pak Ngah Shahrin. Aku pulak mcm orang bingung tgk dorang berbincang. Tapi aku xabes2 ucapkan tahniah kat Aseng. Kunun aku cakap "Jeleshla kak Uya camne, apepung kak Uya tumpang gembira atas kejayaan Asim ne. Only God Knows". Aseng cuma tersenyum dan cium tangan aku, minx doakan dia.

Masa Majlis Perasmian Galeri Fotografi Aseng, datang pulak Mat Najat(abang Aseng) boolat sangat, al-maklum bahgia dengan isteri tersayang. Tapi aku xnampak Qilah mari same...heee tuka loghat skek. Mat Najat pelok Asim sambil mengeluarkan airmata gembira utk adiknya.

Aku plak macam bertahun lama xjumpe Mat Najat, borak sakan. Ketawa besar. Tak tahulah apa isi perbualan kami masa tu. Heheheh...tibe2 rindu kat adik aku sorang tu...Mat Najat, Mat Najat...

Pastu?

Aku buke mata, tgk jam tepat kol 5 pagi...yeyhsss waktu utk bersahor. Tapi sebelum tu aku duk jap kat katil sambil mengingati kisah mimpi Galeri Fotografi Aseng, aku tersenyum & berdoa agar mimpi itu menjadi kenyataan untuk adik aku. Tak kisahlah ape pung tapi kejayaannya aku sentiasa doakan...Amin~

2 comments:

Aseng said...

syahdu lak wase..tgh2 bace smbil dgr lgu 'pnantian' kat THR radio..huhu
hmmmm..mimpi tuh adalh ptunjuk ke arah kjayaan trhadap usaha kokya..tmpt ashm lm mmpi tuh adalh kokya sbenarnye..sbb kte ne 'same walopon tak same'..smoge impian kite kn mnjelma mnjadi realiti alam dunia nyata...:)

~nisshuQin~ said...

adeiiii touching ne sim...
kite same2 lah sim...
asim hepi,sukses...k.uya hepi.
k.uya hepi,sukses...asim pung mst hepi tau...sbb k.uya mst bwk asim dalam hepi k.uya tu...mst! ini janji seorang kakak....:)

Related Posts with Thumbnails