Thursday, August 19, 2010

"Kampung Halaman"

Duhai...ingat lagi beberapa tahun yang lepas, untuk pertama kalinya aku "membawa diri" ke Kemamang dan berpose di sana. Aku ingat lagik camner rase ikan pari bakar. Em Kak Long,Thirah mst bawak aku kat Bazar Ramadhan sbb nak beli ikan pari bakar tu. Sampai jek waktu berbuke pose, heee kitorang mmg truje la. Tapi seingat aku Mat Najat paling "berahi" la makan ikan pari bakar tu. Sedapp wooaaah~

Malam ne pikiran aku melayang ke suasana Ramadhan beberapa tahun yang lepas. Banyak kenangan manis aku selama tempoh ade kat sana. Heee...gi panjat umah Chu, intai Neng masak pe. Ingat ns goreng ikan Neng. Makan ngan Tok, Opah...aduiii nk ngalir da airmata aku ingat sume tu. Emmm tiap2 kenangan datang menerpa pikiran aku. Actually kan, sejak aku menempuhi kenangan tu, setiap kali Ramadhan menjelma aku pasti akan terkenangkan suasana sume tu. Tolong Neng wat kueh kat dapo...gelak ramai2 ngan Sopi, Thirah, Aseng...emmm rindu nye. Betol da tak tahan nak teruskan la diari malam ne...emmm

Tok,Opah,Chu,Neng,Yong,Pak Long,Mak Long, K.Long,Jat,Asim,Saufi,Thirah...korang sume ttp ade dalam hati untuk selama-lamanya...:)

Opss...nak selitkan kat cni...Cikgu Asim ajar...heee

  • doprok cetong tuh mknenye tiada kudrat atau lembik (kalo Asim tpu aku pung tatau)gagaga
  • kemamang opmo lang ati ambe maknenyer Kemaman sentiasa dihatiku...:)
  • baiki = bekki (agagagaga)
Sekian pembelajarang utk malam neh...heeee

No comments:

Related Posts with Thumbnails