Friday, August 20, 2010

Menu Ramadhan ke-9

Semalam aku kene masak sendiri sbb Umi kije. Aku pk lauk pe nak masak utk Umi & Ayah. 2 Lauk da ckup ler sbb aku xkesah nyer,sume aku makan. Dalam pala aku ada 2 menu aku nak masak;
  1. Sayor Campor Lada Hitam (teringat resipe Mama Ani..hehe)
  2. Ikan Sambal Tomato (cilok resipe Ummi HomeSweetHome)
Pagi sebelum g kije,memang aku da kuarkan ikan da...senang nak masak petang kang. Aku tatau jenis ikan pe...hehe...Umi suh masak,aku belasah jerk. Rupenye tu lah Ikan Seblah (ade gak yang panggil Ikan Sisa Nabi...haaa)
Sambil goreng ikan tu sampai garing(aku sukeeee),aku siapkanlah bahan2nya. Aku toleh tgk jam kol 6.15 da. Sempat,sempat. Heheh



Pastu aku jenguk ayah kat depan, ingatkan beli Roti John Acu kat Bazar Ramadhan BTHO. Teringin nak rase...Umi pung nak rase. Ayah nak tgk camner bisnes Acu kat sana...emmm Ayah kate dapat sambutan. Alhamdulillah,rezki kan...

Selesai masak ikan tadik, aku da ready nak masak sayor campor lada hitam ne plak. Bule tahan jugak...hahaha puji diri sendiri. Alaaa Umi makan pung selere jek...grup grap grup grap...sayor kubis ngan lada benggala rangup lagik...agagagag




Selesai masak sayor. Aku potong timun wat ulam plak...hehe
Selesai siapkan sume, Ayah pung balik dari Bazar, bwk roti john Acu...heee sodap! Makan...Makan.... Tapi arine nak masak ape plak yea....emmm heee

No comments:

Related Posts with Thumbnails